Dziesięć elektrycznych solarisów przyjedzie do Radomia za rok. Będą kursowały na linii 1. Na pętlach na Południu i Gołębiowie solaris postawi ładowarki. Dziesięć ładowarek będzie też w zajezdni Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji.

– Będą to autobusy nowoczesne, bezpieczne i wygodne dla pasażerów – zapowiada prezydent Radosław Witkowski.

Autobusy z ładowarkami będą kosztowały blisko 32 mln zł, ale kupowane są w ramach projektu unijnego, na który Radom dostał 50 mln zł unijnego dofinansowania (w jego ramach będą też nowe drogi dla rowerów, biletomaty, wiaty przystankowe i wyświetlacze).

O dotację z UE na kolejne dziewięć autobusów na prąd stara się MPK. Wyniki konkursu o dofinansowanie powinniśmy poznać w czerwcu lub lipcu, jeśli przewoźnik dostanie pieniądze, to autobusy elektryczne wyjadą na linię 3.

Do zakupu pojazdów na prąd obliguje nas ustawa o elektromobilności. Zgodnie z jej zapisami od początku 2021 roku co najmniej 5 proc. autobusów, czyli 9 sztuk, musi być na prąd. Dziś przewoźnicy dysponują 178 autobusami. Jeśli ta liczba się nie zmieni, to w 2023 roku autobusów elektrycznych w Radomiu będzie musiało być 18 (10 proc.), a w 2025 – 36 (20 proc.).

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej