Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Jeśli będzie połączenie np. Air Berlin z nowym Hubem w Berlinie, sprawy mogą wyglądać już dużo lepiej.
    Jakim nowym Hubem w Berlinie? Flughafen Berlin Brandenburg Willy Brandt w budowie?
    już oceniałe(a)ś
    2
    2
    @nieradomianin Kolejny "ekspert" lotnictwa - najmniejszy samolot jaki posiada Air Berlin to 2 sztuki A319, ale nawet i dla tego samolotu pas w Radomiu jest za krótki ... czas na prokuratora :)
    już oceniałe(a)ś
    5
    9
    @jasio_kowalczykover: Flughafen Berlin Brandenburg Willy Brandt w budowie? Ten gostek po prostu majaczy - obecnie Air Berlin lata z Schönefeld, a lotnisko Brandenburg ma być gotowe dopiero za 3 lata!
    już oceniałe(a)ś
    1
    4
    @lechujarek_wolski Proponuje sprawdzić czym lata Air Berlin z Warszawy, Krakowa czy Gdańska. Takim samym Q400 jak połączenie Radom-Ryga. A czy mają jeszcze mniejsze samoloty? Mają - po zwiększeniu ilości połączeń do Gdańska będą latać 50 osobowym Saabem. Bzdurą jest również, że w Radomiu nie wyląduje A319 ze względu na zbyt krótki pas. Lotnisko w Gdańsku miało w czasie remontu krótszy pas (zamknięcie kawałka pasa) i lądowały tam 737-800, A320, A319, A321 bez najmniejszego problemu.
    już oceniałe(a)ś
    7
    2
    Aj-waj, Kantorek - to kiedy te Bomabrdiery będą lądować we Radomiu?
    już oceniałe(a)ś
    3
    2
    @lechujarek_wolski: Air Berlin lata z Schönefeld, a lotnisko Brandenburg ma być gotowe dopiero za 3 lata! Dokładnie!
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Poczekajcie Radomscy Malkontenci. Lotnisko nie jest dworcem PKS, zgadzam się że nie jest tak jak tego oczekiwaliśmy ale przez wiele lat od czasów Włodarczyka narzekaliście że nie ma lotniska i każdą władzę z tego rozliczaliście, najlepszym momentem na uruchomienie lotniska to była pierwsza dekada XXI wieku jednak z wielu względów to się nie udało, najpierw Miller później Struzik ...... a następnie główny winowajca Prezydent Marcinkowski z elitą Radomian Razem, którzy inwestowali potężne pieniądze w upadłe kominy (ok. 100 mln) EC. I nikt już dzisiaj nie mówi i nie pamięta co z tego mamy. Straciliśmy wtedy ogromnie dużo czasu i pieniędzy. Późno bo późno ale jednak lotnisko jest, trzeba tylko zadbać aby wojsko dołożyło do jego rozbudowy, a myślę że jednak przewoźnicy się znajdą. Już dzisiaj należy składać projekt unijny na rozbudowę połączenia kolejowego z terminalem, kiedyś wreszcie się skończy przebudowa połączenia kolejowego z warszawą i to też poprawi atrakcyjność lotniska. Owszem trzeba dużo zmienić, ale nie stać nas teraz na zatrzymanie tego projektu, myślę że jednak "w obecnym układzie" jest szansa aby to wypaliło, oczywiście pytanie czy układ się utrzyma na jesieni. Koniecznie trzeba zmniejszyć koszty stałe i otworzyć bardziej atrakcyjne kierunki. Dodatkowo już teraz dbać o marketing tych połączeń "wschodnich". A demagogię w stylu "referendum Biedronia" naprawdę zostawcie sobie na prywatne rozważania przy piwie.
    @iuslex: nie stać nas teraz na zatrzymanie tego projektu Jasne, lepiej dalej topić w ten wałek miliony - ogarnij się!
    już oceniałe(a)ś
    5
    6
    @jasio_kowalczykover AirBaltic wszystko zweryfikuje. Nie będzie chętnych (czyt. emigracji ze Skandynawii) to zamkną połączenie i tyle. Inne linie będą teraz patrzyły i w zależności od wyników wejdą lub nie. Teraz podstawa to bardzo mocne promowanie tych lotów...
    już oceniałe(a)ś
    5
    2
    Każde lotnisko w Polsce oprócz Okęcia jest dotowane........KAŻDE. Lotnisko jest inwestycją która ma przyczynić się do zarobku w innych obszarach. Nie oznacza to że mamy utrzymywać 140 etatów dla jednego samolotu, to oczywiście musi ulec zmianie, jednak przy juz poniesionych wydatkach (wcale nie największych porównując to z innymi) uważam, że należy to kontynuować. Dobrze zarządzane firmy w przypadku kryzysu patrzą przede wszystkim jak zwiększyć sprzedaż a nie tylko ciąć koszty. można zwolnić wszystkich można zamknąć ale co to da? ostatecznie przekreślasz rozwój i na koniec zgasisz światło. Nie ma innej rady jak kontynuować i optymalizować i lobbować. Koniec i nie zmieni tego żaden publicysta czy też demagog. Co więcej nawet jeśli pojawi się kolejny przewoźnik to i tak lotnisko będzie kytykowane w mediach, ponieważ w dalszej perspektywie z uwagi na bliskość warszawy będzie konkurencją dla innych, zwłaszcza dla Lublina. A to że będziemy dalej dokładać nawet jeśli loty będę co godzinę jest pewne jak w banku. Chyba ze rynek lotniczy będzie rynkiem lotnisk a nie przewoźników tak jak to ma miejsce w tej chwili.
    już oceniałe(a)ś
    6
    3
    Trudno zgadnąć jaka jest umowa, bo zgodnie z tym co mówią Siwak & Przyjaciele, to jest "tajemnica handlowa". Zazwyczaj jednostronne zrywanie umów wiąże się z karami. Zastanawia w jaki sposób kumple Drożyźniaka "przekonali" wierchuszkę Air Baltic do tej farsy?
    już oceniałe(a)ś
    2
    4
    @jasio_kowalczykover Poczytaj sobie o tym ile AirBaltic otworzył w zeszłym tygodniu tras - wszędzie pewnie po kumpelsku. Poczytaj sobie też wywiad z prezesem tej linii.
    już oceniałe(a)ś
    1
    4
    @iuslex: Lotnisko nie jest dworcem PKS Bardzo głębokie -:)
    już oceniałe(a)ś
    5
    4
    czekamy na konkretne, bezpośrednie loty w konkretne lokalizacje. Za Rygę dziękujemy ale raczej poczekam...
    już oceniałe(a)ś
    10
    3
    Jest coś na rzeczy z tą Rygą, bo kiedy czytam o tym niby lotnisku od razu chce mi się do rygi. Wracając do tematu : w ubiegłym roku też loty miały się zacząć we wrześniu. Dlaczego Witkowski nie rozpisze referendum wśród radomian, czy nadal chcą lotniska, dopłacając do niego corocznie kilkadziesiąt milionów złotych ? Podobne referendum zamierza przeprowadzić prezydent Biedroń w Słupsku. Tam chodzi o aquapark, na który miasto wywaliło kilkadziesiąt milionów złotych, a który też nie działa.
    już oceniałe(a)ś
    12
    6
    Ale będą jaja i kwas jak zabraknie pasażerów na ten pierwszy lot do Rygi (więc samolot nawet z Rygi nie przyleci) i Witek też nie poleci... Obym się myliła...
    już oceniałe(a)ś
    11
    5
    Za kilka dni będzie Pierwsza Rocznica działalności "lotniska" w Radomiu - czy to nie jest zabawne?
    Ciekawe czy będzie jakiś "okolicznościowy" tort i pismaki?
    już oceniałe(a)ś
    3
    2
    Orzeł odleciał czyli "Lot nad kukułczym gniazdem" :) "Lotnisko jest w pełni funkcjonalne, do jego obsługi zatrudnionych jest ponad 140 osób. - Brakuje nam pasażerów i samolotów - przyznaje rzecznik. Twierdzi, że spółka zrobiła wszystko, by odnieść sukces. Sukces, który kosztował miasto ok. 70 mln złotych. "Nie ma żadnego sensu, żeby istniało tu lotnisko" Mimo to żadna linia lotnicza nie chce z Radomia latać. - Nie ma żadnego sensu, żeby istniało tu lotnisko - twierdzi Tomasz Hypki ze "Skrzydlatej Polski". W odległości 100-150 km od Radomia znajdują się 4 lotniska: w Łodzi, Warszawie, Modlinie i w Lublinie. Radomskiej spółce cały czas brakuje pieniędzy na bieżącą działalność. Firma wydała w ub. roku 3,7 mln zł na tzw. zorganizowanie granicy państwa na lotnisku i teraz czeka na zwrot pieniędzy od wojewody mazowieckiego. - Zatrudnienie 140 osób na lotnisku typowo pasażerskim, do którego nie lata żaden przewoźnik, jest absurdem ekonomicznym - mówi wojewoda mazowiecki" tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/puste-lotnisko-w-radomiu-nikt-nie-chce-stamtad-latac,513036.html
    już oceniałe(a)ś
    10
    4
    "z Radomia tylko do Rygi" czyli "all roads lead to Rome" - jak długo ta farsa jeszcze będzie trwać i ile to ma kosztować naiwnych podatników?
    już oceniałe(a)ś
    13
    7