W ubiegłym roku prace rozpoczęły się na odcinku od Czachówka do Warki. - Do tej pory wykonawca modernizacji Czachówek - Warka zdemontował ponad 15 km torów, 19 km starej sieci trakcyjnej i 11 połówek przepustów. Na 15 kilometrach szlaku usunięto stary tłuczeń. Zdemontowano część starych peronów. W Sułkowicach, Krężelu, Michalczewie i Gośniewicach wyłaniają się konstrukcje nowych, wyższych platform - ułożone zostały już ściany. Zamontowano ponad 300 fundamentów pod nową sieć trakcyjną - wylicza Karol Jakubowski z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
W Chynowie i Warce wybudowane zostaną przejścia podziemne z pochylniami, co ułatwi dostanie się do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. - Na wszystkich peronach będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Wymienione zostaną tory na 20-kilometrowej dwutorowej linii, sieć trakcyjna, 26 rozjazdów - dodaje Jakubowski. Kolejarze zmodernizują też 12 przejazdów, wybudowany zostanie też wiadukt drogowy w Warce w ciągu drogi wojewódzkiej 731.
45 km torów między Warką a Radomiem wykonawca ma przebudować do połowy 2021 r. Położony też zostanie drugi tor. Na stacji Dobieszyn i przystankach w Grabowie, Strzyżynie, Kruszynie, Woli Bierwieckiej, Bartodziejach, Lesiowie powstaną nowe perony dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Wszystkie komentarze