Tomasz Dybalski
1 z 15
Ulica Żółkiewskiego
- Na południowej jezdni ulicy Żółkiewskiego (budowanej od podstaw w śladzie dotychczasowej drogi) skończyło się już wykonywanie tak zwanych przykanalików i wpustów drogowych. Dobiegła tam też do końca przebudowa wodociągu - teraz prowadzone są między innymi próby jego szczelności - wylicza Dawid Puton, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.
Kierowcy obecnie jeżdżą tu w obu kierunkach po jednej nowej jezdni.
Tomasz Dybalski
2 z 15
Ulica Żółkiewskiego
Na fragmencie Żółkiewskiego między rondem kozienickim a Kozienicką kierowcy muszą być szczególnie ostrożni. Tu teraz toczą się najbardziej intensywne prace.
- Są one prowadzone bez całkowitego wstrzymywania ruchu kołowego, ale wiąże się to oczywiście z tymczasowymi utrudnieniami. Części poszczególnych pasów ruchu są w tym rejonie okresowo zwężane - ostrzega Dawid Puton
Tomasz Dybalski
3 z 15
Rondo kozienickie
Na Żółkiewskiego budują nowy kanał deszczowy a niebawem będą go przeprowadzali pod samym rondem.
Od strony alei Wojska Polskiego widać już zarys nowego ronda kozienickiego. Można już na żywo porównać o ile zostanie powiększone. Średnica centralnej wyspy będzie podobna do tej na rondzie warszawskim.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
4 z 15
Wojska Polskiego od ronda kozienickiego do Lubelskiej
Na Żółkiewskiego między rondem kozienickim a wiaduktami nad torami dzieje się aktualnie niewiele. Rzecznik MZDiK zastrzega, że roboty teraz toczą się tam, gdzie pozwalają na to warunki pogodowe. Na jezdni wschodniej od jakiegoś czasu leży już asfalt, na zachodniej ciągle prace ziemne.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
5 z 15
Wojska Polskiego - wiadukty nad torami
Na samym wiadukcie jest podobnie, na jego szczycie nie ma nawierzchni także na jezdni po wschodniej stronie. Ta jezdnia, zgodnie z zapowiedziami byłego już wiceprezydenta Konrada Frysztaka miała być otwarta dla kierowców w połowie ubiegłego roku.
- Na samym wiadukcie nad torami są wykonywane roboty odwodnieniowe. W momencie poprawienia się pogody będą prowadzone niezbędne prace polegające na zabezpieczaniu żywicami powierzchni betonowych obiektu mostowego - informuje MZDiK.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
6 z 15
Wojska Polskiego - wiadukty nad torami
Kiedy zerkniemy na wiadukty nad torami od strony ulicy Lubelskiej zobaczymy, że na wschodniej przeprawie z tej strony trwa układanie nawierzchni. Na jezdni zachodniej do zrobienia jest jeszcze sporo. Tu zaczęły się prace nad budową kanału deszczowego.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
7 z 15
Wojska Polskiego od ronda kozienickiego do Lubelskiej
Na fragmencie Wojska Polskiego między wiaduktami a ulicą Lubelską roboty są najbardziej zaawansowane. Tu najważniejsze roboty drogowe już się zakończyły a wykonawcy pracują obecnie już nad wykończeniem - trwa np. obsadzanie zielenią skarp.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
8 z 15
Wojska Polskiego od ronda kozienickiego do Lubelskiej
Trwają też następne prace przy wykonywaniu murów oporowych.
- Trwa stawianie słupów oświetleniowych wraz z wysięgnikami oraz oprawami LED na południowym dojeździe do wiaduktu - mówi rzecznik MZDiK.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
9 z 15
Wojska Polskiego od ronda kozienickiego do Lubelskiej
Widok na węzeł Wojska Polskiego i Lubelskiej. To właśnie tutaj kierowcy będą zjeżdżali na lotnisko w Radomiu. Tu budowa jest najbardziej zaawansowana.
- Na połączeniu ulicy Lubelskiej z łącznicami tras krajowych nr 9 i 12 trwają obecnie prace polegające na budowie nowych chodników i wymianie krawężników - wylicza Dawid Puton
Tomasz Dybalski
10 z 15
Wojska Polskiego od Lubelskiej do Słowackiego
Na odcinku od Lubelskiej do Odrodzenia kierowcy jeżdżą jeszcze starą jezdnią a na nowej zakończyła się budowa kanalizacji deszczowej.
Tomasz Dybalski
11 z 15
Wojska Polskiego od Lubelskiej do Słowackiego
W rejonie skrzyżowania Wojska Polskiego z Odrodzenia ruch jest przerzucany już na nową, gotową jezdnię.
Przy wschodniej jezdni - na całym odcinku pomiędzy ulicami Lubelską a Beneta - wykonywane są umocnienia i "humusowanie" skarp - informują drogowcy
Tomasz Dybalski
12 z 15
Wojska Polskiego od Lubelskiej do Słowackiego
Jezdnia wschodnia od Odrodzenia do Ogrodniczej wygląda właściwie na gotową, podobnie jak droga odbarczająca obok. Tu brakuje przede wszystkim części znaków pionowych i oznakowania poziomego.
Tomasz Dybalski
13 z 15
Wojska Polskiego od Lubelskiej do Słowackiego
Ciekawostką są niskie latarnie w rejonie lotniska.
Tomasz Dybalski
14 z 15
Wojska Polskiego od Lubelskiej do Słowackiego
Zbudowane jest rondo przy Wojska Polskiego, niedaleko ul. Ogrodniczej. Na rondo jest zjazd z alei Wojska Polskiego. Ono będzie rozprowadzało ruch lokalny w drogi techniczne, ale stąd będzie też dojazd do lotniska i na parking długoterminowy.
Na jezdni zachodniej prowadzone są tam roboty konstrukcyjne i brukarskie
Tomasz Dybalski
15 z 15
Wojska Polskiego od Lubelskiej do Słowackiego
- Sukcesywnie postępuje budowa zachodniej jezdni alei Wojska Polskiego na odcinku od placu Matki Bożej Fatimskiej aż do ulicy Ogrodniczej, czyli w miejscu starej drogi.
Tomasz Dybalski
Wszystkie komentarze
Przecież taki kawałek drogi, czyli 3-4 km do kupy, buduje się w ciągu kilku miesięcy a nie lat!!
Pół roku na instalacje i obiekty wraz z przerwami technologicznymi.
Potem 3 miesiące na podbudowy i nawierzchnie.
No ale jak po budowie snuje się jedna koparka, dłubiąc coś od czasu do czasu, to taka budowa trwa latami.
Wstyd i tyle.
Pokaż mi te wiadukty budowane w pół roku.