Rozbudowa lotniska - II etap
Drugi etap rozbudowy zakłada powiększenie przepustowości lotniska w Radomiu do 7-9 mln pasażerów rocznie. Zakłada kolejne wydłużenie drogi startowej, teraz do 2,8 km, rozbudowę dróg kołowania, płyty postojowej, terminala i części technicznej.
Te prace mają kosztować 467 mln zł.
Łącznie rozbudowa lotniska w Radomiu ma kosztować 892 mln zł. Według wyliczeń ARUP to o ok. 150 mln zł mniej niż miałaby kosztować rozbudowa lotniska w Modlinie. Ta miałaby kosztować 1,045 mld zł.
Materiały PPL
Wszystkie komentarze
Wskazanie w analizie Radomia jest oczywiście jakimś krokiem do przodu. I to sporym. Ale drzwi jeszcze się nie domknęły, klamka wciąż nie zapadła. Umowy nie ma. Rozpoczęcie prac nie nastąpiło. Lotnisko nie zostało przejęte.
Miejmy świadomość, że te slajdy to nałożone na screen z googlemaps kolorowe kwadraciki a nie żaden projekt ani nawet koncepcja. Do zbliżających się wyborów wiele takich obrazków jeszcze zobaczymy. Zapominalskim przypominam, że istniała już nawet w 2015 r. linia lotnicza 4You Airlines, "powołana" przez jednego z radomskich biznesmenów i utworzona jak mniemam tylko dla podtrzymania przedwyborczej iluzji o radomskim porcie lotniczym. I było to w czasie rządów poprzedniego prezydenta Radomia czyli PiS.
Pamiętam też sprzed wielu lat zapewnieni jednego z lokalnych biznesmenów, że w Radomiu powstanie TOR FORMUŁY 1. Ileż to wtedy gazety lokalne nazamieszczały wizualizacji tego toru.
Cieszmy się więc z tego co mówią, ale zachowajmy do tego zdrowy dystans, bo któregoś dnia może (choć nie musi) się okazać, że to KOLEJNY KAPISZON PRZEDWYBORCZY i to zamoknięty.
Oby tym razem tak się nie stało.
To nie był lokalny biznesmen tylko spadochroniarz z Warszawy od Palikota - Armand Ryfiński. No chyba że jeszcze wcześniej był taki pomysł :D
Przed spadochroniarzem był lokalny biznesmen. Armand tylko odkurzył starą ściemę.