W piątek dwa wernisaże. Galeria Łaźnia przy Traugutta 31/33 zaprasza na wystawę , Grupy naN, Alicja Panasiewicz, Adam Panasiewicz. W resursie z kolei fotografie , w technice gumy szlachetnej pokaże Przemysław Barański.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Obie wystawy zostaną otwarte o godz. 18.

Artysta fotografik Przemysław Barański fotografią zajmuje się od lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Posługuje się szlachetną techniką gumy chromianowej, a jego ulubionymi tematami są pejzaże, architektura i motywy marynistyczne. Jest członkiem Związku Artystów Fotografików Okręgu Świętokrzyskiego frakcji radomskiej, autorem ponad 30 wystaw i prezentacji autorskich oraz uczestnikiem wielu wystaw zbiorowych, plenerów fotograficznych krajowych i zagranicznych.

Wystawa pt. „Ściana” będzie czynna do 10 listopada.

W Łaźni obejrzeć można będzie instalację krakowskiej grupy naN, która – jak zapowiadają organizatorzy – „jest artystyczną wypowiedzią na temat własnego miejsca na planecie Ziemi, kreowania własnego Świata w oparciu o odczuwanie ciała jako centrum, pępka Świata. Instalacja odnosi się do szeroko rozumianej mapy, odwzorowań kartograficznych, geometrycznego kształtu świata, kierunków, mappy mundi”. Tytuł wystawy - "Samolubna kartografia".

Alicja Panasiewicz ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie w 1996 r. i od tego czasu prowadzi zajęcia ze studentami kierunków grafika i wzornictwo na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Zajmuje się instalacją, tworzeniem obiektów świecących oraz rzeźbą świetlną. Projektuje i wykonuje lampy unikatowe z wykorzystaniem szkła formowanego metodą fusingu i slampingu oraz z innych materiałów. Prowadzi warsztaty dla studentów poszerzające percepcję światła i przestrzeni.

Adam Panasiewicz jest także absolwentem krakowskiej ASP na Wydziale Grafiki (1991 r.). Pracuje na Wydziale Sztuki UP w katedrze multimediów na stanowisku profesora nadzwyczajnego. Zajmuje się grafiką cyfrową, rysunkiem i cyfrowym wideo. Bada granicę recepcji obrazu ruchomego skupiając się głównie na właściwościach odbioru jego w kontekście fizjologii widzenia.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Paula Skalnicka poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    ml6f6b5MIhGOup/sdDf6xoR7xhrnFTa4Sey1oapbmVQ=