Przetarg na leasing operacyjny 19 używanych autobusów MPK ogłosiło w poniedziałek. Miejski przewoźnik chce wydzierżawić pojazdy na okres pięciu lat. Autobusy mają być 10-letnie albo nowsze, przegubowe, w których zmieści się minimum 170 pasażerów, w tym 44 na miejscach siedzących. MPK wymaga też, żeby autobusy były wyposażone w klimatyzację i miały cztery pary drzwi. - Chcemy, żeby były to autobusy jak najbardziej komfortowe dla pasażerów, stąd wymagamy m.in. klimatyzacji - mówi Leszek Lach, prezes MPK Radom. Autobusy będą też w całości niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.
Oferty można składać do 11 kwietnia, a wybrana firma będzie miała dwa tygodnie od podpisania umowy na dostawę autobusów. Jeśli nie będzie odwołań od przetargu, to wyjazdu przegubowców możemy się spodziewać w połowie roku. Najczęściej będą kursowały na liniach 4, 7, 9 i 17.
Przegubowce zastąpią kilkanaście wysłużonych autobusów. We flocie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji jest kilka przegubowych manów, które mają już ponad 20 lat. Do kasacji trafi też część z 23 15-metrowych neoplanów wyprodukowanych w latach 1997-1998.
Dlaczego MPK zdecydowało się akurat na zakup autobusów używanych? - Liczymy, że uda się wykorzystać fundusze unijne i w ciągu najbliższych lat kupić większą liczbę nowych autobusów - tłumaczy Leszek Lach.
Wszystkie komentarze