Waga ma przede wszystkim zapobiegać niszczeniu nawierzchni dróg przez przeciążone samochody. - Mam nadzieję, że kontrole prowadzone przez ITD będą działały przede wszystkim prewencyjnie i przewoźnicy będą zwracać większą uwagę na wielkość ładunków. Korzyść z tego będzie dla nas wszystkich, bo pieniądze zaoszczędzone na bieżących remontach będziemy mogli przeznaczyć na przykład na poprawę oświetlenia ulicznego, czy utwardzanie kolejnych ulic o nawierzchni gruntowej - mówi prezydent Radosław Witkowski. - Przeciążone samochody często stwarzają także poważne zagrożenie w ruchu - podkreśla Jerzy Kacak, wojewódzki inspektor transportu drogowego.
Budowa zatok trwała trzy miesiące i kosztowała 480 tys. zł. W Radomiu są już wagi preselekcyjne, które są wbudowane w nawierzchnię dróg. System rejestruje informacje o przybliżonym nacisku na każdą oś ciężarówki, masie całkowitej, wysokości, długości oraz szerokości. A umieszczona nad jezdnią kamera fotografuje tablicę rejestracyjną pojazdu. Natomiast zatoki z wagami umożliwiają przeprowadzenie dokładanej kontroli.
W planach jest też budowa podobnej zatoki przy Warszawskiej oraz a na Pruszakowie przy pętli piątki.
Wszystkie komentarze