Ofertę złożyła firma City Parking Group SA z Grudziądza. Za ustawienie 84 parkomatów na ulicach strefy (również pięciu niedawno włączonych) oraz ich obsługę przez 48 miesięcy zaproponowała kwotę ponad 3,750 mln zł. To pieniądze, które mieszczą się w kwocie założonej przez MZDiK, który przeznaczył na to blisko 5 mln zł.
Firma zadeklarowała, że postawi w mieście parkomaty wyprodukowane w tym roku, a ich ewentualne usterki usunie maksymalnie w ciągu pół godziny od zgłoszenia.
Czy skoro jest szansa na tak nowoczesne urządzenia, to będzie w nich można płacić kartą płatniczą albo Radomską Kartą Miejską? - pytamy
- Parkomaty rzeczywiście będą nowoczesne, będzie w nich można płacić kartą płatniczą, a nie jak jest to w tej chwili tylko gotówką. Nadal nie będzie możliwości płacenia Radomską Kartą Miejską - mówi Dawid Puton, rzecznik prasowy MZDiK. - Postępowanie przetargowe jest na etapie sprawdzania oferty pod względem formalnym, prawnym i finansowym. O tym, czy to ta firma będzie obsługiwać strefę, będziemy wiedzieć za około trzy tygodnie. Dopiero po wyłonieniu wykonawcy będzie można mówić o tym, jakie udogodnienia zyskają kierowcy.
Prawie trzy lata temu w "Wyborczej" pisaliśmy, że w umowie na wdrożenie karty miejskiej zapisy dotyczące rozbudowy systemu pojawiają się tylko w jednym miejscu liczącej kilkaset stron dokumentacji i są bardzo ogólne. Z umowy wynika, że system był budowany „dla potrzeb funkcjonującej w Radomiu komunikacji miejskiej”. Zapis o konieczności współpracy karty z systemem płatnego parkowania jest ogólny, zresztą ówczesne parkomaty nie miały funkcji płatności kartą miejską.
System Radomskiej Karty Miejskiej był wdrażany od jesieni 2012 roku.
Przypomnijmy, że od 7 stycznia w strefie płatnego parkowania są ulice Waryńskiego i Wyszyńskiego oraz odcinki ulic 25 Czerwca, Malczewskiego i Niedziałkowskiego. Na razie parkowanie przy nich jest bezpłatne, ale to się zmieni, gdy ustawione zostaną parkomaty i wymalowane oznakowanie.
Wszystkie komentarze