Grupa CCC we współpracy z Wydziałem Sztuki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu rozstrzygnęła konkurs "Zaprojektuj kolekcję dla CCC". Laureatka otrzyma nie tylko nagrodę pieniężną, ale także staż.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Konkurs „Zaprojektuj kolekcję dla CCC" skierowany do studentów uczelni o profilu artystycznym miał na celu wyłonienie najbardziej utalentowanych osób w dziedzinie projektowania obuwia, torebek i akcesoriów. Uczestnicy proszeni byli o opracowanie kolekcji dla jednej z marek własnych Spółki – Gino Rossi, Lasocki, Jenny Fairy czy Sprandi. Zgodnie ze wskazanymi przez organizatorów tematami przewodnimi: „Be Fashion – Be Trendy – Be Eco" oraz „Fashion w świecie post-pandemic".

W ramach konkursu należało przygotować moodboard ilustrujący ideę koncepcji, projekt co najmniej pięciu modeli obuwia i co najmniej trzech modeli toreb, a także załączyć opis techniczny dwóch wybranych przez autora modeli.

Nagroda główna została przyznana Justynie Torbickiej, studentce wzornictwa na UTH w Radomiu, za propozycję konceptu dla marki Sprandi. W ramach wygranej, poza nagrodą pieniężną, laureatka otrzyma także możliwość odbycia stażu w Dziale Kreacji Grupy CCC.

Studentka z Radomia zaprojektowała zwycięską kolekcję dla marki CCC
Studentka z Radomia zaprojektowała zwycięską kolekcję dla marki CCC materiały prasowe

– Założeniem projektu jest wyłonienie najbardziej utalentowanych studentów, a także stworzenie artystom wkraczającym w świat mody okazji do zaprezentowania swoich umiejętności projektowania butów i torebek. Komisja konkursowa, wybierając zwycięzców, zwracała uwagę nie tylko na dostosowanie propozycji do bieżących trendów, ale także ich funkcjonalność oraz użyteczność. Zgłoszone prace były bardzo ciekawe i wpisywały się w wizję marek CCC – mówi Valeriya Musina, dyrektor kreatywny Grupy CCC.

- Uczestnicy konkursu stworzyli interesujące projekty zgodne z tematami przewodnimi organizatora. Dlatego gratuluję zwyciężczyni oraz każdej osobie, która podjęła się stworzenia kolekcji kapsułowej. Dla studentów takie inicjatywy to szansa, aby pokazać nie tylko swój talent, ale także zobaczyć, jak faktycznie wygląda proces tworzenia dla dużych firm. Było to nie lada wyzwanie, któremu sprostali i pokazali swoją pasję do mody – mówi dr hab. Hanna Wojdała-Markowska, pełniąca funkcję komisarza konkursu, z Wydziału Sztuki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu. 

Oprócz radomskiego Wydziału Sztuki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego do tej pory Grupa CCC nagrodziła również studentów z łódzkiej ASP. W tym roku zrealizowane zostaną także kolejne odsłony konkursu we współpracy z uczelniami artystycznymi w całym kraju. Dodatkowo, po zakończeniu wszystkich edycji, Spółka ma zamiar wyprodukować i wprowadzić do sprzedaży wybrane kolekcje.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Monika Tutak-Goll poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    k4zbcowByz2ea6bNygZ8ZRiALgRdirqwEL10eGJd1gc=