Frezarka zdejmuje asfalt z południowego pasa wiaduktu od strony Śródmieścia, na sąsiednim pasie nawierzchnię zdjęto już przed weekendem, zaraz po zamknięciu wiaduktu dla ruchu. Ale znacznie bardziej widowiskowe sceny dzieją się od strony Dzierzkowa na wysokości ul. Metalowej. Ekipy wyposażone w ciężki sprzęt rozpoczęły skuwanie konstrukcji wiaduktu. Ok. godz. 10 na zamkniętej dla ruchu jezdni u podstawy wiaduktu leżało już sporo betonowych elementów, na szczycie burzonej konstrukcji pozostała jeszcze barierka energochłonna.

Nowy wiadukt w Radomiu. Kiedy nim przejedziemy?
Umowę na budowę dwóch nowych wiaduktów oraz peronu przystanku kolejowego pod nim Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji podpisały pod koniec kwietnia. Warszawska spółka ma na prace dwa lata. Ale kierowcy, piesi i rowerzyści będą mogli z przeprawy korzystać nieco wcześniej.
- W tym miejscu powstaną dwa wiadukty. Założenie jest takie, że pierwszy z nich Trakcja postawi w ciągu 18 miesięcy. Gdy będzie gotowy i uzyska pozwolenie na użytkowanie, puścimy na nim ruch. Będzie to zapewne na przełomie 2024 i 2025 roku - zapewnia Dawid Puton, rzecznik prasowy MZDiK. - W tym czasie Trakcja będzie budowała drugi wiadukt.
Nowy wiadukt, a na nim szybkie autobusy na lotnisko w Radomiu
Wiadukty oraz przystanek kolejowy pod nimi mają być węzłem przesiadkowym dla pasażerów lotniska w Radomiu, którzy z okolicy Warszawy lub Lublina będą na swój lot przyjeżdżać pociągiem. Projekt przewiduje, że z peronu wyjadą windami lub schodami ruchomymi na wiadukt, a z niego dojadą szybkimi autobusami przed terminal. Odległość ok. 2 km autobusy pokonają w kilka minut.
Wszystkie komentarze
Ten przystanek jest przydatny nie tylko dla pasażerów lotniska