Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
1 z 15
Stacja Warka
Czytaj także: Modernizacja linii kolejowej do Warszawy. Czy uda się skończyć w terminie? [RAPORT]
Pierwszy nowy tor między Warką a Czachówkiem jest gotowy i od kilku dni jeżdżą po nim pociągi. W Warce gotowy jest też jeden z dwóch peronów i pasażerowie do pociągów do Warszawy siadają już z nowego.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
W stronę Radomia pociągi nie kursują. W Warce pasażerowie przesiadają się do autobusów zastępczych. Za każdy pociąg Koleje Mazowieckie podstawiają dwa autobusy - zwykły, zatrzymujący się przy wszystkich stacjach po drodze oraz przyspieszony, który między Warką a Radomiem ma przystanek tylko w Lesiowie.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
2 z 15
Warka
Roboty trwają w całej Warce między stacją a mostem nad Pilicą. Ale nie rozpoczęła się jeszcze budowa wiaduktu na drodze wojewódzkiej 731, prowadzącej w kierunku Białobrzegów i do węzła Białobrzeg-Północ na S7.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
3 z 15
Most nad Pilicą
Mosty nad Pilicą będą dwa, bo dwa będą tory. Pierwszy jest już gotowy. Teraz obiekt jest malowany i wzmacniane są filary. Wykonawcy właśnie zdemontowali także konstrukcję starego mostu i rozpoczyna się budowa drugiego. Pociągi nie będą zwalniały na moście, będą mogły przejechać przez niego z prędkością 160 km na godz.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
4 z 15
Most nad Pilicą
Nowy most nad Pilicą ma 200 metrów długości. Do jego powstania wykorzystano 185 ton stali i 750 ton betonu. Nowa konstrukcja będzie ważyła 2400 ton.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
5 z 15
Warka - Grabów nad Pilicą
Na odcinku bliżej Warki zdemontowano oba tory. Bliżej Grabowa nad Pilicą stary tor jeszcze jest, podobnie jak na pozostałym odcinku do samego Radomia. Wykonawca do używa, pociągi dowożą po nim m.in. kruszywo.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
6 z 15
Grabów nad Pilicą - Strzyżyna
Między Grabowem nad Pilicą a Strzyżyną trwają głównie prace ziemne związane z przygotowaniem nasypu pod drugi tor.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
7 z 15
Strzyżyna
Peronów w Strzyżynie nie ma, zostały zburzone. Rejon tej stacji jest jednym z kilku miejsc, gdzie trwa wzmacnianie toru. Specjalne maszyny - palownice, na około 20-kilometrowym odcinku muszą wbić 50 tysięcy 4 m pali.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
8 z 15
Dobieszyn
W Dobieszynie także rozebrano stare perony, trwają prace ziemne. Tu wykonawca składuje także materiały potrzebne do modernizacji.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
9 z 15
Kruszyna
W Kruszynie także nie ma peronów. Na 40-kilometrowym odcinku między Warką a Radomiem zdjęto całą sieć trakcyjną. Trwa demontaż słupów trakcyjnych i fundamentów.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
10 z 15
Kruszyna - Wola Bierwiecka
Między Wolą Bierwiecką a Kruszyną trwa palowanie, tu jest też baza wykonawcy.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
11 z 15
Wola Bierwiecka
Wola Bierwiecka była jedynym przystankiem na linii bez mijanki, więc obecnie po przystanku nie ma nawet śladu.
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
12 z 15
Wola Bierwiecka - Bartodzieje
Między Wolą Bierwiecką a Bartodziejami obecnie niewiele się dzieje. Pierwsze z dwóch poniższych zdjęć wykonano w maju, kiedy trwały roboty związane z budową nasypu. Drugie zdjęcie jest sprzed kilku dni, postępu robót od tamtego czasu nie widać.
Sebastian Pawłowski
Tomasz Dybalski
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
13 z 15
Bartodzieje
Bartodzieje stały się wielkim magazynem wykonawcy.
Tomasz Dybalski
Fot. Marta Dudzińska/ Agencja Ga
14 z 15
Bartodzieje - Lesiów
Między Bartodziejami trwają prace nad wzmacnianiem nasypów.
Fot. Tomasz Dybalski
15 z 15
Lesiów - Radom
Na odcinku Lesiów - Radom miejscami podbudowa pod drugi tor jest już prawie gotowa. Ale roboty kończą się w rejonie Starej Woli Gołębiowskiej, dalej w kierunku stacji Radom poza demontażem sieci trakcyjnej niewiele zostało już wykonane.
Tomasz Dybalski
Wszystkie komentarze