Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji kupiło autokar, oklejony logotypami radomskich klubów. To drugi taki zakup w ciągu dwóch lat. - Czy miejską spółkę stać na takie zakupy, skoro jeszcze niedawno miała straty? - pyta czytelnik.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

W połowie marca MPK pochwaliło się nowym autokarem turystycznym. Spółka kupiła, a właściwie wzięła w leasing używanego, sześcioletniego neoplana. Jak wynika z dokumentacji przetargowej - autokar kosztował 732 tys. zł. Niespełna dwa lata wcześniej miejska spółka odkupiła od kieleckiego MPK wyprodukowanego w 2006 r. turystycznego solarisa. Wtedy też przewoźnik z Radomia ogłosił przetarg i jak wynika z dokumentacji - solaris kosztował 436,5 tys. zł. Łącznie dwa turystyczne autobusy kosztowały MPK Radom blisko 1,2 mln zł. - Czy miejską spółkę, która do niedawna miała straty, stać na takie wydatki, żeby kupować autokary i wozić zawodników kilku radomskich klubów - zapytał czytelnik "Wyborczej".

Miejski przewoźnik ma nieduże zyski dopiero od 2013 r. Stało się tak w dużym stopniu po ponownym przeliczeniu stawek za wozokilometr - MZDiK płaci przewoźnikom za każdy przejechany kilometr.

I od prezydenta Radosława Witkowskiego, i do prezesa MPK Radom Leszka Lacha usłyszeliśmy, że nie jest tak, że miejska spółka kluby sponsoruje.

- Przewozy turystyczne to część naszej działalności - mówi Leszek Lach. - Poza tym, że wozimy zawodników, wynajmujemy też autobusy na inne wycieczki. One jeżdżą po całej Europie. To nie były zakupy ukierunkowane pod kluby sportowe - dodaje.

MPK Radom: kluby dostają zniżkę

Jak zaznacza Lach, kluby płacą za przewóz zawodników. - Dostają zniżkę od standardowej stawki, ale taką zniżkę dostaje od nas każdy, kto podpisuje długoterminową umowę na wynajem autokarów, a tak jest w tym przypadku - wyjaśnia prezes MPK.

Dodaje, że za reklamę na autokarach kluby też płacą.

Miejska spółka od wielu lat ma kilka autobusów przeznaczonych na wynajem. Pod koniec lat 80. kupiła turystycznego jelcza i autosana, w 1998 roku zastąpiły je neoplany. Jednego z nich firma ma do dziś. - I powoli przymierzamy się do jego wymiany - mówi Leszek Lach.

Także Radosław Witkowski podkreśla, że MPK, wynajmując klubom autobusy, nie ponosi dodatkowych kosztów. - Ten najnowszy jest pomalowany w barwy miejskie, dodatkowo są na nim logotypy czterech klubów: Rosy, Cerradu Czarnych, Radomiaka i Broni. Kiedy autokary wożą zawodników po całym kraju, a MPK wynajmuje ten autobus także na wycieczki po całej Europie, to jest to dodatkowa promocja dla Radomia - przekonuje prezydent.

Czytaj więcej o komunikacji w Radomiu

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Aleksandra Sobczak poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    Piękny autokar. Gratulacje. BUSOMAT PL
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    POdobno te kluby sportowe są prywatne ... Plus to firma Kroka-Podgórksiego-Solorza-Żaka czyli TW "Zegarek" - co za czasy!
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    KzQIsTfdPjmUDztSvWdQjTefhF8WP8I3NK8qFazItCo=