Mimo że modernizacja kolejowego budynku na trasie między Warszawą a Krakowem teoretycznie się zakończyła, obiekt nadal jest zamknięty dla pasażerów. Teraz PKP obiecują, że to się wkrótce zmieni.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Nowy i nadal zamknięty dworzec zauważył jeden z naszych czytelników. – Wszystko wygląda na gotowe, a budynek od dwóch lat wciąż jest zamknięty – alarmował Sebastian Pawłowski.

Dworzec PKP w Jastrzębiu. Gotowy, a może jednak nie?

Na zdjęciach, które przysłał do redakcji, widać szczelnie ogrodzony nowy obiekt, na którego terenie parkują tylko samochody. – Prawdopodobnie nie ma jakichś odbiorów czy zgód na przyłącza. Ale co to obchodzi podróżnych? – zastanawiał się czytelnik.

Dworzec widmo w Jastrzębiu koło Radomia. Nowy, gotowy budynek PKP od dwóch lat pozostaje zamknięty
Dworzec widmo w Jastrzębiu koło Radomia. Nowy, gotowy budynek PKP od dwóch lat pozostaje zamknięty Sebastian Pawłowski

PKP tłumaczyły wtedy, że inwestycja związana z przebudową dworca kolejowego Jastrząb nie została zakończona oraz że to formalnie nadal plac budowy. Do sfinalizowania inwestycji konieczne było przeprowadzenie prac związanych z odbiorem końcowym inwestycji. Miały się one zakończyć na przełomie września i października. Gdy dopytywaliśmy PKP, dlaczego aż dwa lata trzeba czekać na odbiory, usłyszeliśmy jedynie, że prace cały czas postępowały, mimo że obiekt wyglądał, jakby już został ukończony. – Inwestycja trwa, ma swoje etapy i formalnie nie została zakończona. Dopiero po przeprowadzeniu odbiorów możemy otworzyć dworzec dla podróżnych – tłumaczyła wtedy Agnieszka Jurewicz z PKP.

Dworzec widmo w Jastrzębiu koło Radomia. Nowy, gotowy budynek PKP od dwóch lat pozostaje zamknięty
Dworzec widmo w Jastrzębiu koło Radomia. Nowy, gotowy budynek PKP od dwóch lat pozostaje zamknięty Sebastian Pawłowski

Otwarcie dworca w Jastrzębiu. Wiadomość, na którą czekali pasażerowie

Mamy grudzień, pogoda się pogorszyła, temperatura spadła, a podróżni mają tam do dyspozycji jedynie wiatę, która stanęła tymczasowo na peronie w 2019 r. Na nasze ponowne pytania o stan dworca Agnieszka Jurewicz odpowiedziała: – Nadal trwają odbiory inwestycji. Ale planujemy otwarcie dworca dla podróżnych do końca bieżącego roku.

Na parterze przebudowanego budynku jest powierzchnia publiczna z holem, poczekalnią dla dzieci, toaletami, pomieszczenie komercyjne z możliwością sprzedaży biletów, a także pomieszczenia techniczne. Jednocześnie zrezygnowano z funkcji mieszkalnej. Na piętrze przewidziano pomieszczenia techniczne: rozdzielnię elektryczną, wentylatornię, kotłownię. Poddasze będzie nieużytkowe.

Udało się za to ukończyć prace na zewnątrz budynku. Odbudowano układ uliczny, jest nowa zieleń, miejsca postojowe, w tym dwa dla krótkiego postoju kiss & ride i dla niepełnosprawnych.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Komentarze
SSYlcvc+T7OkHn5O3mHn38QN7S367d9O+mZ6EkwrCo0=